Zakładanie firmy może być dość emocjonujące. Towarzyszy temu konieczność podjęcia wielu decyzji. Od czego najlepiej zacząć? Wiele zależy od rodzaju działalności, ale każda z nich wymaga wzięcia pod uwagę kilku uniwersalnych czynników.
Oto 5 najważniejszych kroków:
1. Nadanie oprawy, czyli wymyślenie zwięzłej nazwy, stworzenie warunków do pracy, wybranie kompetentnego biura rachunkowego, które również pomoże nam podjąć decyzję o formie opodatkowania.
2. Wybór kodów PKD – Polska Klasyfikacja Działalności, dzięki niej można uporządkować i scharakteryzować rodzaj naszej działalności.
3. Wpis do CEIDG – Wniosek, który dociera do Ministerstwa, a potem z kolei do Urzędów takich jak Skarbowy, GUS, ZUS, wpisujemy tam dane firmy, kody PKD, a nawet pełnomocnika, którego upoważniamy do ewentualnych zmian.
4. Założenie konta firmowego, nie ma co prawda takiego wymogu, jednak sprzyja to czytelności i przejrzystości obrotów.
5. Udanie się do ZUS, w ciągu tygodnia od rozpoczęcia działalności, w celu zgłoszenia się do ubezpieczeń.